donderdag 5 januari 2012

Poppendokter...

De nieuwjaarsdag begon rustig met wat langer slapen, een uitgebreide brunch en wat dingetjes in en huis. De middelste had voor haar verjaardag de playmobiel school gekregen, daar staat zo'n 2 uur voor omdat in elkaar te zetten, een leuke klus voor de middag voor pappa en de kinderen!
Ik ging in de keuken lekker aan de gang met het maken van een koud buffetje/koude schotel. Ik heb er absoluut geen opleiding in gehad maar vond dat het er toch wel feestelijk uit zag uiteindelijk ?
Vanwege de vele smaakverschillen in het gezin, maar wat meer aparte schaaltjes gemaakt, zodat er wat te kiezen viel. Er bleef voldoende over om er de dag daarna nog van te eten, samen met wat pannekoekjes, weer een volledige maaltijd :-)

Dan was er ook nog een klusje voor de poppendokter gisteren. De jongste is onafscheidelijk met haar Poppejans, een knuffel die ik 10 jaar geleden maakte en waar de 2 oudsten totaal geen belangstelling voor hadden. Tot groot verdriet van mij natuurlijk :-) De jongste dacht daar gelukkig anders over, en na haar ziekenhuisopname met 3 maanden oud, zijn ze onafscheidelijk! Maar Poppejans heeft nog al wat meegemaakt, griepjes, overgeven, gevallen in een plas met uit de auto stappen, herstel werkzaamheden aan kleding, al een jaar een nieuwe trui ( de oude stof was niet meer te herstellen) van de zomer tricot hersteld in het gezicht, een nieuwe pruik.....ik kan er een boekje overschrijven :-) Om kort te gaan..ze is niet mooi meer ( ondanks het vele wassen) maar onmisbaar. Nu was de broek aan de beurt voor reparatie, maar hoe ik ook probeerde, de stof was echt versleten. Tijd om samen met de jongste Poppejans een nieuwe broek aan te geven !


Tijdens het dichtnaaien ook de benen maar eens even bijgevuld met wol.....









Er kan weer geknuffeld worden en de jongste is er erg blij mee ! Natuurlijk heb ik een aantal jaren geleden een reserve popje gemaakt, PopJEjans. Af en toe slaapt de jongste daar mee, als Poppejans uit spelen is en we haar niet kunnen vinden, of ze als ze nog nat is van een verplichte wasbeurt. Maar het blijft een reserve...

In een volgend blogje meer over PopJEjans, en een give away !

Fijne dag allemaal !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten