donderdag 12 april 2012

Kies er uit en tuin..

Het was een spannende dag...Het hele paasweekend speelde het al op de achtergrond..de oudste had met het eten van een chipje haar ( melk ) kies gebroken. Er was de hoop , omdat de kies wiebelig was , dat de kies er vanzelf wellicht uit zou gaan.....maar helaas.....en de oudste had er toch wel stiekum last van, ook wilde ze dat niet direct toegeven. Ook de chocolade van Pieter paashaas zorgde voor pijnlijke momenten..sneu ! Dus nog maar eens overleggen met haar en zelf ( met pijn in mijn buik) de tandarts gebeld.. de volgende dag kon ze al direct terecht.... Papa ging met haar mee, ik ben niet zo van de tandarts en het eh..bloed zeg maar, papa is wat dat betreft stoerder aangelegd in ons gezin :-)

Maar , ik had volgens mij nog meer buikpijn dan zij! Een 3 kwartier later kwam er een wit snoetje weer voorrijden in de auto, nog een gaasje in de mond tegen het nabloeden, want daar werd ze misselijk van. Ze had wel flink gehuild zo zei ze eerlijk, maar de kies was er uit en ze verheugde zich op een chocolade paasei als de verdoving was uitgewerkt ! Bikkel :-) en papa en mama trots! De zussen konden geen genoeg krijgen van het "gat " in de mond van de oudste en er moest regelmatig even worden gekeken. 's morgens lag ze wat pips op de bank, 's middags hing ze gelukkig al weer ondersteboven in het klimrek.

Dan nog even de beloofde foto's van planten "kas " en plantjes !

Eerst nog een bescheiden voorraad....



en tijdens de paasdagen flink bijgezaaid.....ben erg benieuwd wat er uiteindelijk van terecht komt...




Natuurlijk bij de bibliotheek wat leesvoer gehaald, een heel mooi boek over kruiden


wat tuin tijdschriften, en een een heel gaaf boek over vele soorten appeltaart !



Ik had al een recept uitgezocht, het is er nog niet van gekomen, maar binnenkort zeker !

De foto hier boven aan het blogje is het schatkist pakketje van Pippilotta, het appeltje, wat je in de winkel kunt vinden, ik twijfel of ik het gezichtje moet inkleuren...ze heeft een plaatsje op de kleine seizoenstafel in de keuken, bij de kruiden.



Er zijn ook nieuwe bedels toegevoegd in de winkel, leuk om aan je zelf gemaakte werkstukje te hangen !

Allemaal een fijne dag toegewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten