zaterdag 10 augustus 2013

Pizza !

 
Ooit ook eens gelezen, op internet en wat aangepast naar eigen ervaring en smaak is het volgende recept.
 
Een heerlijk makkelijke pizza recept is het volgende recept :
 
Maak deeg volgens onderstaand recept :
 
500 gram tarwe bloem of patent bloem
1 theelepel ( bakkers) zout
3-4 eetlepels olijfolie
1 eetlepel droge gist
3 dl water
1 eetlepel basilicum
1 eetlepel rosemarijn ( wildpluk)
3 tenen knoflook ( uitpersen)
half gesnipperd uitje
 
het zout voeg ik pas toe na 5 minuten ! Ik laat de broodbak machine 2 x een kwartier kneden, daarna is het klaar voor gebruik. Voeg evt wat bloem toe als het erg plakt, verder verwerk ik het deeg altijd op een met olie ingevet blad, ook mijn handen zijn ingevet met olie ( zonnebloem olie of olijfolie)
Deel het deeg in 2. Rol er 2 lange, brede stroken van. beleg in 3 rijen over de volle breedte , in het midden tomatensaus ( vers gemaakt of uit potje/blikje) evt gemengd met ui en champignons. daarboven 1 rij met plakjes salami ( of ham, of kip) onder de tomaten saus kaas ( wij raspen altijd zelf, maar plakjes is natuurlijk ook prima) Strak oprollen, en in stukken snijden.
 
 


 
Bij de kringloop schafte ik leuke pizza borden aan voor € 0.95 per stuk
 
 
 
 
Na het bakken, zag het er zo uit
 ( 20 minuten ongeveer op 190 gr. hete lucht oven)
 
 
 

 
wat je over hebt , kan makkelijk in de diepvries, en kan ook koud als pizza broodje worden gegeten, lekker voor op school, of werk.
 
Wij eten het met een lekkere salade van sla en rauwkost en een stokbroodje.
 
Fijne dag allemaal !
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten