dinsdag 10 februari 2015

Zelf doen !

Ja, geld ook voor mij ! Steeds meer dingen zelf weer doen, en dat voelt heel fijn ! Was ik eerst nog heel erg moe, nu ben ik  moe, en zo zal het steeds beter worden.  Fijn om weer mee te doen, zelfs het huishouden is nu fijn :-) Al hoewel er altijd uitdagingen blijven...!

Controle vilt lapjes


                                                           stapeltje "al gedaan "  , klaar voor de post, die stapel groeit nog !

Vandaag ga ik ook koken, ik doe dat in stukjes, anders sta ik te lang op mijn benen, ik ga bami maken met zelfgemaakte saté saus en ( scharrel ) kip uit de Tajine.

Eerst de kip-boutjes gebakken, en daarna gaan ze voor een tijdje de Tajine in, met Tajine kruiden.


In een eerder blogje vertelde ik al dat ik over gestapt ben op gedroogde kruiden, kruiden mixen ( bijvoorkeur zonder zout)  maar zonder E nummers en andere toevoegingen.  Ik bestel die altijd hier.

Werd er eerst veel in zakjes geleverd, en moest ik veel potjes sparen, tegenwoordig wordt bijna alles in mooie afsluitbare en herbruikbare potjes geleverd.  Ik heb dan ook al veel gespaard en bijna alles wordt gebruikt, op mijn witte peper bolletjes na,..ik zoek nog een houten peper molen.


Ook de toppings voor de broden staan er tussen ( sesamzaad, maandzaad, gries etc ) )

Koken was al leuk, zo wordt het nog leuker !

Fijne dag allemaal !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten