donderdag 6 oktober 2016

Bakken en knutselen...

Er wordt zoals vanouds lekker gebakken en geknutseld in huis!
In de zomer is dat ook wel, maar toch anders dan in de herfst !

Middelste maakte koekjes en doopte die tot emotie-koekjes, een waar feestje want ze zijn erg lekker !

Nodig :

100 gram palmsuiker
1 pakje vanille suiker
250 gram bloem
100 gram boter
1 ei
zakje studentenhaver.

de Nootjes duw je er voor het bakken in.

10 minuten in de oven op 180 graden



Ik maakte ook weer verse lasagne van de week. Ik maak zelf de tomatensaus en de bechamelsaus. Gebruik verse losse kruiden en specerijen en geen zakjes en pakjes. Groenten snij ik zelf, kaas rasp ik van restjes die rondslingeren in de koelkast.

We gebruiken verse lasagne bladen uit het koelvak. Sinds we dat een aantal jaren op advies van iemand aten, willen we nooit iets anders meer. De overige lasagne bladen ( er zitten er standaard te veel in een pakje) vries ik in voor een volgende keer. (Die gebruik ik dan weer in bevroren toestand.)



Jongste en middelste hadden van de week al kastanjes verzameld, daar kun je ook fijn mee knutselen.



En zo gaan de herfstige dagen hier snel voorbij !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten