woensdag 13 februari 2013

Kwekerijen en een lief stel.....

Vorig jaar was ik redelijk op tijd met het zaaien van groenten  e.d. in onze minikas ( zie eerdere blogjes daarvover) , door de matige zomer was de oogst laat toen wij in Frankrijk verbleven..mmmmm dat was toch niet helemaal de bedoeling..via marktplaats hebben we na de zomer een mooie tuinkas op de kop getikt, van glas..."een echte "  zo als oudste placht te zeggen...die moet nog in elkaar, een deel van de tuin  moet op de schop en over minder dan een maand wordt er al weer 12 kub hout bezorgd..voldoende werk aan de winkel dus...maar ja, het is niet echt weer om de tuin op de schjop te nemen..

Dus togen we gisteren aan de slag om alvast binnen voor te zaaien..

 
Mooie rijtjes maken...

 
Noteren wat je er in doet....



 
Plekje zoeken bij de vensterbank...
 
en nu is het afwachten geblazen, en elke dag kijken ! De hele winter spaar ik al plastic bakjes e.d. dus als het goed is moet ik een redelijke slag kunnen slaan als de plantjes gaan groeien en uit de kweekbakken moeten !
 
Inmiddels heb ik ook een foto genomen van een ander lief stelletje
 
 


 
 
 
Het meisje maakte ik al vaker, het jongetje kwam er maar niet van , inmiddels wel gemaakt en op de foto gezet, je kunt er een cursus in volgen om ze te leren maken, ze zijn niet super moeilijk , zaterdag 9 maart  geef ik een dag cursus in het maken van deze knuffelpopjes van atelier Anemoontje. Maar je bent altijd welkom op de dinsdagavond ( 1 x per 2 weken) om in een rustig tempo aan dit popje te werken . Opgeven doe je door even een emailtje te sturen. Alle workshops kun je rustig nalezen hier in de laatste nieuwbrief.
 
Fijne dag allemaal !
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten