dinsdag 9 oktober 2018

Hoe doe je dat nou..een viltpakketje maken ? deel 3

Vandaag laat ik de foto's zien van de haartjes. Inmiddels is het popje goed opgevuld met schapenwol, en zit de kiezel die we buiten hebben gezocht ook op z'n plek.
De bodem is er onder gezet, en het is tijd voor de haartjes.

Eerst leg ik die er los op, tot dat ik tevreden ben.



Ea is afhankelijk van je smaak, en vaak ook het plaatje. Het plaatje gaf een weelderige haardos weer, dus ik heb dat aangehouden :



Met een paar steekjes midden op het hoofd, maakte ik een "scheiding" , een paar kleine steekjes achter op het hoofd zodat het daar ook vast zit. Met een paar kleine steekjes aan de zijkant van het haar (dus in het haar) zorgde ik er voor, dat deze dame niet met een "wild " kapsel door het leven moet gaan ;-)


Nu ga ik proberen vaart te maken met de rest, zodat ze kan pronken op de jaartafel, tussen alle kastanjes en andere herfst schatten.

Ondertussen geniet ik van de koekjes die middelste heeft gebakken






en het mooie weer natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten