donderdag 10 november 2016

St. Maarten....

Vandaag vieren we St. Maarten. De knollen worden uitgehold en voorzien van een lichtje, op weg naar kerst, op weg naar het licht..
De kinderen wandelen met hun uitgeholde en versierde kolletjes door het donkere bos, waar bakens van kleine lampjes hen de weg wijzen. Mooi.....

 St Maarten gaat o.a ook over delen, wat deel jij vandaag ?

Vanmorgen heel vroeg bakte ik al de pannenstaarten voor de klas




De pannenkoeken worden voorzien van stroop, opgerold en in kleine stukjes aangeboden na de wandeling samen met warme chocomelk en/of warme thee.

Van de week was ik toch al druk aan het bakken, ik bakte verse krentenbollen uit het boek van Levine van Doorne ; brood uit eigen oven.



En verder maakte ik appel crunch, als toetje voor na de maaltijd




Tijdens een herfstwandeling werd ik verrast door een kabouterdorpje



Daar paste mooi de bestelling van atelier Pippilotta bij, die ook die dag weer binnen kwam, altijd een feestje zo'n doos met mooie pakketten !






Nu is het wachten op de bestelling van het vilt, ik hoop dat de postbode snel komt !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten