dinsdag 25 september 2018

Hoe doe je dat nou..een viltpakketje maken - deel 2

Inmiddels ben ik al weer een stukje verder met het maken van een vilt pakketje. Het gaat niet hard, want het is ook druk met bestellingen in de webwinkel






Het kopje zit inmiddels op het lijfje wat ik heb dicht gemaakt. Dat doe je met de feston steek.
Op internet zijn veel filmpjes die daar uitleg over geven. Ik gebruik een zo klein en dun mogelijke naald en 1 draadje splijtzijde.

De handjes maak ik zoals je ziet op de foto. Die moet je daarna keren, daar gebruik ik een tangetje voor wat je kunt aanschaffen in bijv. een viswinkel.

Foto van het www.

Het tangetje heeft een geribbelde 'bek' ik vind ze onmisbaar voor het keren van stof en vilt, maar ook als je gladde handen hebt en je naald zit vast ;-)





Voor het lijfje ga je even naar buiten en zoek je een mooie kiezel.
Eerst vul je het lijfje met wol en daarna stop je een mooie kiezel erin , zodat het popje stevig staat.

 

Dan maak je het lijfje netjes dicht. De komende tijd ga ik de blaadjes voorzien van nerfjes, altijd een heerlijk werkje.

Wordt vervolgd :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten