vrijdag 27 februari 2015

Huis, tuin en keuken dingen..


Soms tik je leuke dingen op de kop ! Al een tijd keek ik uit naar bovenstaand brandertje. Maar meestal als ik ze tegen kwam, ontbrak de lont, of het glaasje.. Een tijdje terug waren we op een markt. De markt zelf viel tegen, maar uiteindelijk troffen we ergens in een hoekje een ouder echtpaar met allerlei zaken van "vroeger " . Heerlijk vind ik dat ! Als snel had ik mijn oog laten vallen op het brandertje. Compleet met lont en glaasje, wat een bof! Ze hadden er nog veel meer, maar die waren groter en met meer pitten. Deze is groot genoeg voor mijn stoofvlees en stoofpeertjes. Want ik ga deze nl. wel echt gebruiken :-)

 


De dag sloten we af met een frietje, soms maken we zelf puntzakken en eten daar onze zelf gesneden frietjes uit, feestje voor de kinderen !



Laatst was er van alles in het nieuws over de slavinken. Wij maken ze altijd zelf, zo gebeurd en een stuk minder "gevaarlijk" 



Deze kleintjes waren voor de wok in de afgelopen voorjaarsvakantie,  niet gekruid, gewoon stukje gehakt met wat spek erom heen.

Fijne dag allemaal !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten