maandag 9 februari 2015

Paneermeel met een zonnetje !


Tja je vraagt je natuurlijk af wat we hier aan het doen zijn :-) Dat zal ik dan eens verklappen ! We houden wel eens restjes brood over, dat gebeurt niet zo vaak..dat heeft meerdere redenen...1) we bakken zelf het lekkerste biologische brood :-)  2) er wordt flink brood gegeten met drie opgroeiende kinderen die nauwelijks snoepen 3) de restjes worden hier vaak gebruikt in het broodrooster of als tosti.
Maar heel soms.....hebben we dat wel eens. Laatst kreeg ik een tip van iemand die er paneermeel van maakte. Hoe werkt het ? Stukjes van maken, op een bakplaat leggen, even roosteren in de oven, aflaten koelen. Verder klein maken en invriezen. Heb je paneermeel nodig voor bijv. je oven schotel of gehaktballetjes, dan pak je even het zakje uit de diepvries, pakt wat je nodig hebt en stopt het resterende weer terug in de diepvries. Reuze handig, heel biologisch en zo worden alle restjes opgebruikt.


Van de week scheen de zon zo heerlijk, ze riep me als het ware naar buiten..maar de wind waaide gemeen koud, en wij hebben nogal een hoge drempel bij de voordeur..die kon ik nog niet over met dat gipse been, want trap lopen..dat is het doel voor deze week zeg maar....:-)
Ik had al met een poets lapje rondgezwaaid in de gang met de voordeur open en genoot van het zonnetje.  Oudste dochter bracht uitkomst toen ze thuis kwam uit school. Ze sleept een eetkamer stoel en poef naar de gang en parkeerde daar moeders en zicht zelf in de deuropening. Kopje thee erbij en beiden met ons snoet in de zon en geheel uit de wind. Voorbijgangers keken natuurlijk wel raar op, dat dan weer wel...maar ik heb een heerlijk half uurtje genoten !

Fijne dag allemaal !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten